Communicatiewetenschap wordt door veel mensen getypeerd als een brede studie waarmee je in het bedrijfsleven meerdere kanten op kan. Mercurius organiseert bedrijfsbezoeken om je wegwijs te maken in de communicatiewereld. We gaan langs bij een breed scala aan bedrijven voor een exclusief kijkje achter de schermen. We bezoeken vooral organisaties die actief zijn in de marketing- en communicatiebranche. Het bijwonen van bedrijfsbezoeken draagt bij aan je professionele ontwikkeling. De bedrijven die wij bezoeken zijn bovendien regelmatig op zoek naar stagiairs of starters. Daarnaast maak je kennis met de praktische kant van de theorieën die je bestudeert tijdens je studie. Zo krijg je een realistisch beeld van wat er speelt in de huidige marketing- en communicatiewereld.
Praktische informatie: Bedrijfsbezoeken vinden altijd op een werkdag plaats in de ochtend of middag. Een bedrijfsbezoek duurt meestal niet langer dan drie uur. Inhouse dagen duren vaak langer. Ieder bedrijf is vrij om zelf invulling te geven aan het bezoek. Vaak krijg je tijdens een bedrijfsbezoek een rondleiding en presentatie te zien. Veelal heb je de mogelijkheid om je vragen te stellen aan het bedrijf of om met werknemers in gesprek te gaan. Bedrijfsbezoeken zijn gratis en enkel voor leden.
Recente berichten
Company Visit: Creative Clicks
Vandebron Company Visit by Mercurius
Company Visit: Robert Walters Recruitment
In-House Day: Mindshare
Company Visit to TheCirqle
Company Visit: KLM
Company visit Adformatie
Bedrijfsbezoek: Van Gogh Museum
Ben jij nieuwsgierig naar hoe het Van Gogh Museum van binnenuit werkt? Grijp dan je kans en neem deel aan het bedrijfsbezoek!
Company visit: De Speld
We nodigen je graag uit om een kijkje nemen op de redactie van De Speld!
Bedrijfsbezoek: Vice
Vice is een internationaal bedrijf in jeugdmedia en is marktleider in het produceren en distribueren van de beste online video-inhoud ter wereld.
Bedrijfsbezoek: Havas Lemz
Inhouseochtend bij mediabureau Mindshare!
Wil je weten hoe het is om mediastrategieën te bedenken voor klanten als Nike, Rolex en ING? Kom dan op woensdagochtend 10 januari naar de intensieve inhousemiddag bij mediabureau Mindshare Nederland.