Company visit & free entry at Het Rijksmuseum!

— Dutch —

Was jij ook zo onder de indruk van de nieuwe opening van het Rijks? Benieuwd naar hoe het museum dit heeft aangepakt? Of vraag je je wel eens af hoe communicatiestrategieën worden opgezet rondom nieuwe collecties, zoals die van ‘Late Rembrandt’? Ga dan op 31 maart mee naar het bedrijfsbezoek bij het Rijksmuseum!

De cases
Tijdens het bedrijfsbezoek zullen wij ons allereerst verdiepen in de grote communicatie case rondom de ‘Opening’. Op 13 april 2013 heeft Het Rijksmuseum na bijna 10 jaar van verbouwen, renoveren en restaureren zijn deuren namelijk opnieuw geopend voor publiek. Deze heropening moest natuurlijk groots worden aangepakt met een duidelijke communicatiestrategie.

De tweede case zal gaan over de communicatie rondom de verschillende schilderijen van Rembrandt van Rijn. In 2015 werd deze collectie namelijk tijdelijk uitgebreid met de expositie ‘Late Rembrandt’,  met uit schilderijen afkomstig van verschillende musea en privécollecties.

Niet geheel onbelangrijk
We sluiten ons bedrijfsbezoek af met een bezoek aan Het Rijksmuseum zelf. Dan kun je eindelijk ‘De Nachtwacht’ van dichtbij bekijken, je vergapen aan ‘Het melkmeisje’ van Johannes Vermeer of struin langs de tijdelijke expositie ‘Goede Hoop. Zuid-Afrika en Nederland vanaf 1600’.

Let op! Er zijn maar 20 plekken! Dus wees er snel bij (Mercurius members only).

[ESPRESSO_TICKET_SELECTOR event_id=’5894′]

— English —

Were you impressed with the reopening of the Rijksmuseum? Curious about how the museum has handled this? Or do you sometimes wonder which communication strategies the Rijksmuseum uses with regard to new collections, such as ‘Late Rembrandt’? Then come to the company visit at the Rijksmuseum on March 31st!

The cases
During the company visit we will first delve into the major communication case involving the ‘Opening’ of the Rijksmuseum. On April 13th, 2013, the Rijksmuseum reopened its after nearly ten years of remodelling, renovating and restoring. This reopening, of course, had to be grand and tackled with a clear communication strategy.

The second case will focus on the communication strategies with regard to various paintings of the famous Dutch painter Rembrandt van Rijn. In 2015, the collection of the Rijksmuseum was temporarily extended with different paintings of Rembrandt van Rijn from other museums and private collections for the exhibition ‘Late Rembrandt’.

Not totally unimportant
Our company visit with end with a visit to the Rijksmuseum itself. Then you can finally see ‘The Nightwatch’ up close, admire ‘The milkmaid’ by Johannes Vermeer of stroll along the temporary exhibition ‘Good Hope. South Africa and The Netherlands from 1600’.

Note! There are only 20 spots! So, sign up quickly (Mercurius members only).

[ESPRESSO_TICKET_SELECTOR event_id=’5894′]