— Dutch —
Congres
Het is alweer drie jaar geleden dat social media-god Mark Zuckerburg het bedrijf Oculus Rift overnam, gespecialiseerd in virtual reality, voor een bedrag van twee miljard dollar. Hij ziet meer in de nieuwe technologie en verwacht dan ook dat Virtual Reality een belangrijke rol kan gaan spelen op gebieden zoals educatie en gezondheidszorg. Kortom, virtual reality wordt een van de belangrijkste communicatiemiddelen van de toekomst.
Hierom organiseert Mercurius een internationaal congres dat volledig in het teken staat van virtual reality! Dit congres zal plaatsvinden op 6 april van 17:45 tot 22:00 op Roeterseilandcampus. Op ons congres zullen sprekers komen die de studenten van alles kunnen vertellen over dit relatief nieuwe fenomeen op het gebied van marketing en communicatie.
Het congres zal beginnen met een lezing van Scopic. Scopic is een VR-studio in Amsterdam en is gespecialiseerd in de productie van 360 graden video. De studio combineert technologische innovatie met een unieke benadering tot de nieuwe vormen van virtual reality. Hiermee creëren ze high-end belevingen en werken ze veel samen met grote bedrijven zoals KLM, ING en Hardwell.
Workshops
Na de lezing zullen er workshops worden gegeven door Quirijn van der Goes en Social Brothers.
Quirijn van der Goes heeft politicologie gestudeerd aan de UvA is Enterprise Product Alignment manager bij Centric. Binnen Centric heeft hij met behulp van virtual reality een beeld gecreëerd van hoe de Maastrichttunnel onder de A2 eruit zal komen te zien. Hij zal in zijn workshop vertellen over hoe virtual reality werkt en wat de vele mogelijkheden en toepassingen hiervan zijn.
Social Brothers is een bedrijf met specialisten op het gebied van online marketing, virtual reality en apps. Zo helpen ze ondernemend Nederland met het ontdekken van de mogelijkheden van het gebruik van virtual reality. Op het congres zullen zij vertellen over het marketing aspect van virtual reality.
Programma
17:45-18:00 Inloop
18:00-18:15 Opening door Mercurius
18:15-19:00 Lezing Scopic (C0.01)
19:00-19:15 Pauze
19:15-20:00 Workshop ronde 1 (C2.01, C2.02)
20:00-20:15 Pauze
20:15-21:00 Workshop ronde 2 (C2.01, C2.02)
21:00-22:00 Borrel (CommonRoom)
[ESPRESSO_TICKET_SELECTOR event_id=’6118′]
— English —
Congress
It is already three years ago that social media god Mark Zuckerburg bought virtual reality company Oculus Rift for an amount of 2 billion dollars. He thinks this relatively new technology has a lot of potential and expects it to play an important role on areas like education and healthcare. In other words, virtual reality is going to have a very important role in future communication.
That is why Mercurius organises an international congress about virtual reality! This congress will take place on the 6th of April from 17:45 till 22:00 at Roeterseilandcampus. For our congress, we invited multiple speakers who will tell students all about this relatively new phenomenon in relation to marketing and communication.
The congress will start with a lecture from Scopic. Scopic is a VR studio based in Amsterdam. They are specialised in productions of 360 video. The studio combines technological innovation with a unique approach to the new forms of virtual reality. With this, they create high-end experiences and they work together with leading companies like KLM, ING and Hardwell.
Workshops
After the lecture, there will be workshops given by Quirijn van der Goes and Social Brothers.
Quirijn van der Goes studied politicology at the University of Amsterdam and is Enterprise Product Alignment manager at Centic. At Centric, he used virtual reality to creat an image of what the tunnel under the A2 will look like. In his workshop he will tell about how virtual reality works and which possibilities it has.
Social Brothers is a company specialised in online marketing, virtual reality and apps. They help companies in Holland explore the possibilities of using virtual reality. On the congress, they will talk about the marketing aspect of virtual reality.
Program
17:45-18:00 Walk in
18:00-18:15 Opening by Mercurius
18:15-19:00 Lecture Scopic (C0.01)
19:00-19:15 Break
19:15-20:00 Workshop round 1 (C2.01, C2.02)
20:00-20:15 Break
20:15-21:00 Workshop round 2 (C2.01, C2.02)
21:00-22:00 Drinks (CommonRoom)
[ESPRESSO_TICKET_SELECTOR event_id=’6118′]